selamat datang

SELAMAT DATANG KE BLOG ABG POWER...

Tuesday, November 18, 2008

Muhasabah diri...

Sepanjang hidup aku...tak pernah aku buat kerja-kerja kebun ni...mula2 nak start projek ni, bapak aku sendiri pun cam tak percaya. Bapak aku kata bila kita berkebun ni banyak faedah yang kita dapat...selain boleh mendatangkan hasil...fikiran yang serabut ni pun boleh lapang...badan pun sihat. Tapi mmg betul...org kata kalau tak buat..kita tak tahu. Nak kata penat tu...memang la penat..tapi kepuasan tu memang ada. Sekarang ni..boleh dikatakan tiap kali balik kerje..aku ngan mansor mesti gi kebun punyer...kecuali malam jumaat (biasala...simpan tenaga beb...he..he)..Hari sabtu dan ahad lagi laa..mmg kita orang pulun habis..Biasalaa...tgh kemaruk..jgn hangat-hangat tahi ayam dah ler. Harap2 tak lah jadi cam tu yer tak. Bukannyer aper...tanah yang ada tu lum bersih sepenuhnya..tu yang tgh kerja keras sikit ni... Bila dah clear boleh la beli benih lagi..Kepada kekawan dan otai2 kat luar tu...kalau ada benih yang terlebih boleh lah jual kat kita orang..dan yang paling penting...bagi la diskaun sikit kat kita orang yang baru ni yer. Walau macam mana pun kau orang mmg best...tak lokek ilmu...terima ksih banyak2 kepada semua otai2 serai yang bagi sokongan. Mudah-mudahan usaha kita semua membuahkan hasil...insyaallah..Amin...

1 comment:

Anonymous said...

Macam mana projek semua berjalan lancar ke?.. Moga semuanya beejalan seperti yang di rancang.

http://usahawanmuda.blog.com/